tisdag 22 januari 2008

Kanelbullar

Sol, solsken och solstrålar. Som bäddat för en fikastund vid trappan på södersidan av prästgården i Lönashult, luta ryggen mot husväggen samtidigt och äta micrad hemmagjord kanelbulle... Hoppas att de nya invånarna utnyttjar den möjligheten.
Kanske det inte var helt möjligt ännu om Småland var tvungen att skrapa rutan på bilen häromdagen. I Holland hade det varit mer än möjligt men det fattar dem inte.Idag har jag njutit av solen och både hunnit med att cykla o gå en långpromenad.

Imorron har jag varit här i två veckor! Jisses...samtidigt som tiden går kanonfort känns det som om jag varit här i typ tre månader. Och det känns som evigheter sen jul och nyår.
Om det fortfarande är onsdag imorron dyker förhoppningsvis Ellie upp, kanske vi har möjlighet att åka iväg med några hundar...hittar inte tillräckligt bra här än för att ge mig iväg på egen hand. Om vi är två slipper jag köra fel ensam, hehe.
Nu blir det tidig kväll, håller på att bli förkyld tror jag...(men det var väntat Maja;-).....fattar inte hur du lyckas ända från Sverige)


Pebbles, som gör framsteg tycker Gerard. Tackar och bockar, trots allt inte tränat med henne i mer än 1½ vecka. Å ena sidan har det varit intensivt regelbunden träning.


Osteerstrat, eller nåt.
Porsche! En vanlig påsche går lite snabbare än den här...den här hänger inte ens med cykeln.
Quiche, söt och dum

Fula feta fåglar som väste åt Loes.


Inga kommentarer: