måndag 21 januari 2008

Party

Vilket underbart väder alltså! Det har regnat nonstop sen i fredags...härligt! Allt blir så mysigt fuktigt, blött och skitigt. Imorse ville jag bara hem, hem till en varm torr öppen spis och min fina säng med mitt sköna duntäcke och mina snälla torra hundar som fattar att de inte får hoppa på mig.

Det har inte regnat så förföräligt idag i varje fall...hundarna kunde spendera större delen av eftermiddagen utomhus. Geske [scheska alt. scheske] som har beräknad VF (valpfödning) på onsdag nästa vecka har bytt bostad till valpboxen istället för kenneln. Här är perfekta valpboxar som ligger nära tillhands men ändå avskilt, så det blir lugn och ro.
Idag har jag varit och shoppat en fin blomma i den lokala blomsterhandeln. Det blev ingen orkidé även om de är mycket fina (många, stora blommor) och billiga här; 8 euro för en kanonfin, de du Sverige. Det blev något annat, lite mer exklusivt (hmm). Blomman är till Gerard som fyller år idag! Så nu ska jag gå och byta om inför den kommande födelsedagsfesten...yiha.


Imorron får vi SOL (!!), vad sägs om det? Det ska bli kallare men om SMHI har rätt blir det uppehåll till på torsdag. Jag kan lova att jag spenderar morgondagen ute om solen skiner.

1 kommentar:

maja sa...

Här kommer jag med ännu en väderrapport. Ikväll har det snöat här i Sansbro och jag fick faktiskt skrapa rutan på bilen. Inte kul.

Tänkte göra dig lite avis med =) Gissa vem som har bokat BB på torsdag morgon! Det ska bli så skönt. Jag längtar redan =)Fast det hade ju varit roligare om du hade hängt på...

Kramar