onsdag 16 januari 2008

En vecka

Titta vad jag har sett....

Underbart!

Ikväll har jag varit här en hel vecka. Otroligt...känns som om det vore längre. Idag har jag verkligen saknat min/a hundar. Åhh vad jag längtar efter väldoftande Pays men fin härlig päls, schappar som fattar när de ska flytta på sig och lyssnar när man pratar med dem och (Payas) gör som man säger till dem. Jag är glad att det är bouvierer jag umgås mycket med, vallhundar har ett speciellt sätt att vara...det klarar jag mig inte utan. Men det ultimata hade såklart varit en liten schapendoes.
Förutom min lilla älskning saknar jag att få diskutera och prata "på riktigt". Jag klarar mig på min engelska men det är inte direkt så att jag självmant skulle sätta igång värsta diskussionen. Även om jag och syskonen inte har så kompetenta diskussioner skulle jag helt klart nöja mig med det. Så tack Syster för ett givande samtal (Just hit her in the face, moahaha).
Och självklart...träningen(från 2-3 gr/veckan till 0.....), mitt duntäcke, min knöliga kudde och mitt icke hunddoftande rum(som jag lämnade precis när jag kommit i ordning), det längtar jag efter.
Men! Här får man verkligen känns sig som en del av allt, någon med lika mycket värde som alla andra och jag får god mat, trevligt bemötande, ärlighet(!) och är idag mycket nöjd med mina arbetsuppgifter.
Jag har inte varit här tillräckligt länge för att börja sakna det andra..under en vecka hemma är det inte alltid säkert att det händer mer än vardag.
I vår kommer det att födas sex kullar här, om allt går som det ska. Och självklart kommer det även bli utställningar...så här kommer med all säkerhet att hända grejer.

Park precis innanför centrum. Säkert mycket fint om några månader.
En gång för alla, jag ger er: Pebbles (tack Anna;-).

Inga kommentarer: