torsdag 10 januari 2008

ColbieCalliat

Framme i Enschede[Änskde]...


Onsdagen började lugnt hemma i Bramstorp. Hejdå syster, hejdå bror. Kram till bebisen(läs Payas) och de andra två. Ute i god tid, lämnade av mormor (som ville byta med mig) och sen skulle mamma lämna mig på stationen. Av någon anledning missade jag tåget (lite mer spännande så), vi tog oss till Alvesta och jag fick vänta på nästa tåg, 150 kr fattigare. Kan tillägga att inte enbart jag satte lite extra krydda på tillvaron denna förmiddag, även en kille på tåget som stt och lyssnade på sin Ipod fick jäkligt bråttom när tåget började rulla från stationen i Lund, det gick inte så bra för honom när han försökte hoppa av.
I Malmö tog jag pendeln till Kastrup och på tåget försökte den jäkeln lura mig på hundra spänn. (Även här var den en kvinna som gråtande sprang efter ett tåg)
På tåget:
Skånetrafiken: 190:- tack. Jag: öööh, det skulle ju vara billigare att köpa det på tåget. Skånetrafiken: Jaja, 90 kr tack.
Väl på Kastrup checkade jag in 37 kg bagage, gick smärtfritt genom säkerthetskontrollen och lokaliserade platsen. Fanns inget kul, hittade lite mat och därefter letade jag upp en soffa med utsikt över flygplanen. Tack och lov att jag hade laddat upp med så mycket fin musik. Jag blev förvånad när höftsträckarlåten dök upp mitt i allt.... Säger bara Waiting on the world to change.
När min gate kom upp begav jag mig till rätt ställe, satte mig och väntade. Funderade lite på hur jäkla konstigt det var att bege sig till ett okänt ställe med enbart kontakters kontakter som referens. Funderade även på hur bra jag faktiskt klarat mig med 50 kg bagage själv, men tungt var det. Sen innan jag gick ombord shufflade spelaren fram Bubly med Colbie och jag tänkte Hejdå Danmark.

På planet kunde man köpa en plats med extra benutrymme för endast 28 Euro. Det gjorde inte jag. När jag klev av 1h och ca 30 min senare hämtade jag mina två väskor som faktiskt dök upp bland de 10 första (wihu) och begav mig mot utgången.
Bakom banden stod ett par som såg ut att vara något för mig (dessutom höll Gerard [Scherat] upp ett utskrivet A4 med ett foto på mig så jag kände mig rätt säker på att det var the right people.
Efter två minuters väntetid i kön till Burger King letade vi upp bilen (jäkligt fin Merca) och körde till en resturang. Påvägen dit lyssnade vi på Sky Radio (typ Mix Megapol mixat med lugna favoriter) och då fick jag höra Bubly igen, sammanträffande? När vi körde körde vi även förbi Ikea och hörde Abba på radion.
Sen åt vi mat som överträffade mina förväntningar och pratade lite, fick frågan: Do you drink bear? Och jaa vad svarar man på det om inte
-ehhh, yeees??
Så när väskorna var inrullade i min lilla lägenhet och Hennie förklarat hur fläkten till duschen fungerar satte vi oss i köket och tog ett glas öl. Det kändes väldigt dutch.


Idag har jag plockat lite bajs, rastat hundar i Enschede och i en liten skog. Gått med ännu fler hundar och ätit god mat. Gick bland annat förbi Volvo och sen hörde jag också Roxette på radion. Kardat och kammat en bouvier och fått nästan godkänt.
Jag har även succesivt lyckats förklara mina matrutiner och blivit kallad miss Sweden.

Nu kunde jag koppla upp datorn (så glad man kan bli för så lite) och har pratat med hemmet. Stackars babe som blev alldeles ifrån sig och försökte titta både under sängen och i taket och krypa in i datorn...måste nog hämta hit honom.

Imorron? We´ll see. Start 7.30, thats 30 minitues before 8.
Och det är redan fredag. Herre gud.




Mina vans i Alvesta.







Kastrup, danskarnas stolthet.





Vad är det där? Kan det vara en tillhörande liten väska för att skydda Ipoden? Ja det skulle kunna vara, men nu är det så att den är helt och hållet självkonstruerad och tillverkad med omsorg.


Ingen återvändo.

1 kommentar:

Sara sa...

helloj! allt väl? antar att det är skönt att vara där nu? själv sitter man som en galning å letar lgh i sthlm då man blivit erbjuden jobb där...

ja du... nu får du byta ut den traditionella cidern mot öl...

redig öl ska det vara-fick jag lära mig i thailand=)

hör av dig om du kommer mot sverige! så kan man nog fixa VIP kort igen-det var ju lyckat!

ta det lugnt nu förtusan=)