söndag 27 januari 2008

Morgonsysslor

Ja, dokument inifrån var utlovat...här kommer det.

Dagen idag har inte varit riktigt så här. Idag har Hennie och Gerard haft sovmorgon så jag har tagit hand om alla hundarna. Vädergudarna bestämde sig för att jävlas med mig, så när jag ätit min gröt och var klar med dvärgarna började det regna....istället för att återgå till sängen var jag tvungen att hysteriskt börja städa så hundara kunde komma in. INTE låta dem vara ute i regnet nu är pälsarna är i ordning.
Men nu har jag unnat mig två mackor framför Robins, finns inget som går upp mot mackor o te framför TV:n en regnig söndag ensam i Holland.
Resten av veckan ser mina morgonar ut ungefär såhär...


7.15...nästan uppstigen.

I gott sällskap, Morgonpasset eller på lördagar Cia.

Hungrig bouvier som tillbringat natten i "kenneln"

Maten förbereds kvällen innan, annars hade det blivit rörigt, haha.

Giriga tack och lov! Bara ett fåtal som är dåliga på att äta.

Och det roligaste av allt:-S Trimrummet görs innan frukost resten efteråt.
Ca 8.00 är det time for breakfast. Efter det är det städning, städning och lite mer städning som står på listan. Städa ute, plocka in och diska skålar, städa inne, eventuellt ta in ljudliga hundar och den framåt 10.00 är det tea-time.
När folk har frågat/antagit att det är det här jag ska jobba med i framtiden har jag skrattat eller höjt rejält på ögonbrynen och förklarat att Näee, det här gör jag för att se lite annat och få erfarenhet. Den som känner mig och läser vad jobbet består av kanske förstår nu;-) Inte nog med att jag inte har några naglar kvar, jag har börjat få valkar och förhårdnader på händerna! HÄNDERNA! MINA händer!



Hoppashoppashoppas allt går bra för Pommac idag! Sista chansen...

Inga kommentarer: