torsdag 17 januari 2008

Här är där där man är

Kort rapport:

Idag har jag inte använt kameran! Shame on me...
Däremot har jag kört bil och lyckats få panik. Som de flesta vet (och tycker är väldigt roligt...) är jag inte van vid "vanliga" bilar med manuell växellåda. Man har ju sett till att köra automat Volvo för att inte behöva tänka på alltför mycket. Under förra året körde jag Kvarnis Ford Focus på jobbet, ny simpel bil. Det här var däremot lite tricky, en rätt gammal cuddy med många "döda vinklar" vilket medför en hel del risker med tanke på alla tusentals cyklister o cykelvägar där det är bilarna som har väjningsplikt.
(Tack Sverige för TYDLIGA skyltar. I Sverige är vi verkligen bortkämda med att få allt serverat. Det går att fatta direkt vad som gäller. I Norge får man gissa sig fram och det är INTE bättre här)

I vilket fall, när jag provkört och fått motorstopp och blockout framför en polisbil (inte första gången det händer...hehe) mitt i ett trafikljus så följde Ellie-praktikant med till Centrum och visade var man kan parkera och var man kan gå. Vi gick med Lous och Pebbles som skötte sig utmärkt. Svansarna uppe och tyckte inte alls att det var läskigt med en massa människor. När jag tvingat Ellie att visa upp större delen av centrum med tågstation och allt (och skämt ut oss genom att utställningsträna båda hudnarna mitt på torget) så åkte vi tillbaka och hämtade tre andra hundar som vi tog till ett fält en bit häriftån, också med bil. Jag har kommit fram till att här inte finns något som liknar svenska skogar...förstår varför holländara vill åka till Sverige. Om det här var "nice to walk with the dogs" då över Sverige greatx10000.

Enschede är verkligen en trevlig stad, lite modernt kombinerat med trevliga gator som nästan ger lite gamla stan feeling. Kan föreställa mig hur trevligt det är på våren/sommaren med alla uteserveringar.
OCH! Ren fakta här nu: Europas bästa glass finns i Enschede!! Gissa vart jag kommer hänga när dem öppnar för säsongen...
Bara det är ju värt ett besök.


Sofia, man måste vara här. Här är där där man är, där är där där man inte är. Här har man alltid med sig. Därför måste du vara här.

1 kommentar:

Anonym sa...

jaa, det var ju fint. självklart kmr jag och hälsar på :), får se när...