onsdag 23 januari 2008

KOLLA

En SVART old englsh sheepdog! Wow, har får man se både det ena o de andra..



Det var den största händelsen idag; när Kim trimmade en grymt felfärgad sheepdog...coolt. Och i morse i köket knallade det in en kille när vi satt och åt frukost, och det var tydligen helt normalt eftersom ingen reagerade. Sen uppstod en sån absurd situation (i stil med Lucia-tåget på Vislanda Wärdshus när brandlarmet gick och alla bara fortsatte titta o sjunga) när folk bytt lite artighetsfraser, blev det helt tyst och jag råkade tänka på något kul och kunde knappt hålla mig för skratt. Sen börjar hjärnan tänka på ännu fler roliga saker när man inte bör skratta och allt hamnar i en ond cirkel. Intressant va?
I varje fall så var han en f.d. student som, precis som Ellie, hjälpt till här (fortfarande student men ja inte här...) och nu är han ledig på onsdagarna och hade inget bättre för sig än att gå hit. Även det lite skrattretande faktiskt, någon som frivilligt hjälper till med att städa och gå ut med hundar i dåligt väder. Kan tillägga att människan hade en bouvier hemma så han var inte hundlös.
Det var dagens händelser...även cyklat med Pebbles(lat) och Lous(fantastisk att cykla med, följsam och snabb). Ellie och jag var med två hundar på Zuit, halvstort köpcenter och imorron åker vi dit igen med äääääännu fler hundar. Föresten går det jätte bra att köra bilen nu, duktig mig.
Ok, det är en bouvier, för de som inte såg det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mohaha, jag håller ögona på dig V! Min första men absolut inte min sista kommentar! Det är naajs att snoka i vad du har för dig där nere...
Ha det bäst!

// Barbie...