fredag 18 januari 2008

Swofikwaq

Nummer ett idag:
Är det min syster? Tveksamt...kommer inte vara säker förrän jag sett det i verkligheten. Jag har en massa snygga kompisar, nu har jag en ursnygg syster utan skrot i munnen!


Det var dagens stora glädjeämne. I övrigt har lagen avlöpt som tja, planerat. Fystränat ett par bouvierer, försökt socträna med en schanuzer (those bastards.......) och undvikit regnet.
Idag har jag också blivit riktigt upprörd för första gången sen jag kom hit. Här är otroligt mycket hundar överallt, naturligtvis inga lösdrivande utan ägare även om det känns som det ibland... När jag var ute och cyklade med Loes cyklade vi förbi en malle-korsning vars ägare väljer att stå på samma sida av vägen som jag har min hund på, jaja tänkte jag och skulle cykla förbi. Hade jag inte haft full kontroll på min hund hade det kunnat gå illa eftersom den andra hunden gör utfall i sitt flexikoppel och Loes naturligtvis svarar... Efter en stund stannade jag o Loes och lekte lite med bollen och då kommer det en schäfer framspringande men en ägare en bit ifrån som lite lamt ropar på hunden (jag var inte lam kan jag garantera...Can you PLEASE TAKE YOUR DOG! Men den dumma dutchen fattade inte)...och ropade och ropade på sin uppenbarligen ouppfostrade hund...
Varför kan folk inte inse allvaret? Tröttsamt...

Hennie och Gerard är väldigt trevliga och snälla. De har lite roligheter för sig som man kan både skratta åt och med:-) Hennie lagar så fantastisk mat, jag äter nästan alltid en portion för mycket vilket med all säkerhet kommer visa sig trots att jag säkert går en eller två mil varje dag+cyklar. Men det gör inget på dig, som min mormor alltid säger...hm.

Imorron ska jag, förutom utföra de vanliga rutinerna, cykla in till stan och köpa några halvnödvändiga grejer plus en swimsuit så jag kan göra sällskap i jackusin. Jackusin som Gerard förslog att man kunde bo i om det blev storm och strömavbrott, haha.
Jag är glad att jag är här nu när SMHI utfärdar värsta varningarna och Vattenfall har bokat hellikoptrar och grejer...


Tänk om fler skulle cykla till Ica Maxi Samarkand i Växjö, vad det hade underlättat och vad vi hade sparat på vår kära miljö...där finns väl inte ens några cykelställ.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA, jag kan kommentera !!!!!!!!! du vet att jag äslkar pr. :)

maja sa...

Hejsan! Oj, här har det blåst idag. Än en gång kan du vara glad att du inte hemma. Du gjorde rätt som åkte helt enklet ;-)

Anonym sa...

nämen, nu har jag fattat att man kan kommentera också, ville bara säga att jag tycker det är jätte skoj att läsa och se alla bilder OCH jag hoppas jag kan komma och hälsa på någon gång i framtiden!! ha det super där nere och ta vara på tiden. saknar dig här på svenska marker, men som vi sa, så kanske vi ses snart ? ;)

PUSS! /Märta dalmasen.