fredag 25 januari 2008

Snark

Quiche och Qrokus


Jag har en sak till på min lista över saker ja ska göra när jag kommer hem; sova. Hade behövt en skön soffa att ta en näp i just nu. Finns inget som går upp mot en eftermiddagslur på skinnsoffan framför ZTV med en yllefilt. Ljuva framtid, haha.

Idag är det lite hektiskt här. Hua vad mycket jobb det kommer bli framöver. Inte nog med att det är två VF beräknade inom två veckor, fler är på gång och har fått ytterligare några uppdrag på min lista. Just nu ska alla hundar (bouvierer) borstas (jag) och trimmas (Gerard) för imorron kommer det besökare från Amerikatt.

Och just nu vill jag bara sova. Men först intagning av hundar och kvällsmat. Missa en måltid tänker jag icke göra.
Och påtal om min matfixering, kanske är det bara jag men några saker jag tycker är lite märkligt:
  • Alla får varsen smörkniv. Det är en "vanlig" kniv som man i normala fall äter med. Här får alla vid bordet varsen att bre sin smörgås med. (Jag brukar använda EN kniv som stannar i smörpaketet under en måltid...)
  • Man dricker inget till middagen. (Måltidsdryck är en självklarhet i de sammanhang jag befunnit mig i)
  • Man säger inte Varsågoda (att börja) när maten serveras. (Är väl för väluppfostrad kanske)
  • Man behöver inte heller säga Tack för maten vid middagens slut. (Exremt väluppfodtrad svensk?)

Ja kulturkrock inombords skulle man väl kunna säga, känns jobbigt att inte säga tack för maten till den som lagat eller att inte duka av. Tur att de e på de hållet så dem inte tycker att jag är ouppfostrad och oartig.

Inga kommentarer: