torsdag 17 januari 2008

Dutch

Tre holländska ting:

* Jag får upp holländska popups. Coolt. När jag går in på MySpace sidor är allt på dutch.

* Hund-poooping places. Så nasty....varför inte lägga pengar på lite latriner istället. Det går inte att avika från asfalten här, riktigt äckligt. Tack SKK för plock-upp kampanjen. Jag stödjer den till 99,9%.

* Parkeringsavgifter. Här är de inte så smarta. I Sverige måste man betala i förväg och naturligtvis är svenskarna både för snåla och rädda för att riskera p-bot(och lata för att gå tillbaka och hämta ny biljett). Då betalar man lite extra mynt istället. Här trycker man ut en biljett när man kommer, stoppar tillbaka den när man ska köra och får betala för den tiden man stått där och sen när man kör lämnar man tillbaka biljetten. Smidigt men det ger ju inte något
överskott direkt...iof sparar de in på lapplisorna. Mmm, kanske går jämt ut.

Skulle min hund vilja bajsa där tusen andra har gjort det? Svar nej.
Och det är inte för att han är finkänslig, bara hygienisk.



Ikväll har jag haft, förutom en trevlig pratstund med sister-småland, även fått äran att sällskapa med en otroligt god, en av de bästa, vän...08:a till trots(moaha). Dessvärre över 110 mil härifrån och endast med bokstäver men ack så trevligt. Vänner betyder.
Och vad trevligt det är att få mail med hälsningar! Ni anar inte.

Inga kommentarer: