söndag 13 januari 2008

City

Vilken dag! Här har verkligen varit i-slutet-av-mars väder. Synd att holländarna inte fattar det...hade det här varit Sverige och solen hade varit framme lite längre stunder hade suttit folk överallt.


Idag hade jag sovmorgon och fick stiga upp när jag ville. Herrskapet åkte iväg en runda vid middag då tog jag en tur i "skogen" med Quiche.

Efter maten gick jag en långrunda med Lous. Vi hade lite MH test idag, nyttigt för hjärnan. Är man 1½ år gammal behöver man utsättas för lite konstigheter. Men Lous fixade allt himla bra. Vi tittade också på fotboll två gånger och kast med liten boll på ett ställe. Lous is crazy about balls, hehe.

När jag lämnat Lous och druckit en nice cappucino traskade jag ut med Bebbels (hmm, har inte listat ut stavningen än) och vi gick en jädra runda. Vi spann vidare på rundan som Lous och jag påbörjade. Så även Bebbels blev utsatt för diverse prov som hon klarade ok. Vi hittade en fin park, letade oss fram till City och fönstershoppade lite (alla affärer var stängda); H&M, Only, Esprit...ahh, det talar för sig själv.


Jag tror att det är Enschede Centrum jag har vandrat runt i. Ska ta reda på den saken och även på vart hundar är tillåtet. Att hundar är mer accepterat i både Frankrike och Tyskland än i Sverige vet vi ju och antagligen är det så här också. Men som svensk vill jag ju ta det säkra före det osäkra och kolla upp om man faktiskt får ta med vovven in på Burger King eller traska omkring med den inne i gallerian.

Idag har flera människor som jag träffat på försökt att kommunicera med mig. När jag (på engelska) ursäktar mig och försöker få dem att förstå att jag inte fattar fortsätter de antingen att prata dutch med mig (?) eller tittar väldigt besviket och surt. Men vad göra...




Förmiddag i Holland; behöver jag skriva att fåglarna sjöng?


Jag skulle också vara misstänktsam om jag inte fattade att det var en gubbe i plast som drog sin pickadoll.



Vilken tur att de hade låst in lejonet. Bebl tog ändå (precis som en svensk) det säkra föe det osäkra och började bakifrån.



Imorron? Då är det måndag.

Inga kommentarer: