onsdag 30 april 2008

Vaa? Du skojjar...

Vilken respons jag har fått på Frukost med den blå gubben inlägget.
Förutom kommentarerna som strömmar in (hmm, jämfört med annars då) så for besöksmätaren upp i taket. Jisses.
I senaste kommentaren upplyster "Anders" att det inte är smart att lämna ut sitt användarnamn och lösenord. Näe...särskilt inte till folk som inte ens kan skilja på servis och service. Det var lite det mitt inlägg gick ut på.


Nog om det. Även om det är förvånande att folk går på sånt och kunde vara kul att veta varför men riktigt så intressant är det inte.

Idag har ja varit i Gronau ([SCHronau ] natuurlijk) på EuroCash. Roligt är att när vi var i Norge förra året besökte vi EC påvägen dit och hela Strömstad (tror jag bestämt det var) kändes annorlunda och rent ut sagt obehaglig (för att inte tala om de små läskiga koscher butikerna) och hela EuroCash kändes B:igt, inte direkt en butik jag skulle vilja ha som mitt Maxi. Däremot passar det fintfint i Tyskland. Det här EC var stort, som ett gigantiskt CityGross med en massa storförpackningar. För att inte tala om vin/sprit hyllorna, herreminje vad mycket, billigt och enkelt.
Jag troooor att jag har rätt när jag påstår att vi (i varje fall i min familj) fixar mer med maten och vill göra vårt eget utifrån råvaror. Inget ont om det ätbara här nere, alldeles för gott många gånger, men om jag utgår från vad jag har sett och vad som finns i butikerna använder man mycket färdigkryddat, färdigrett och färdigt här nere. Gott och i många fall även nyttigt men man kommer aldrig ifrån konserveringsmedel, färgämnen eller de otäcka sötningsmedlena.

När jag fyller år ska jag önska mig en sockerkaksfrukttårta. Det är riktiga grejer det.

Idag flaggar alla för drottningen här, förutom den nederländska flaggan har man även hängt ut en orangevimpel eftersom det är drottningens färg. Eller kungahusets...eller nåt.
Ha en trevlig valborg gott folk. Glöm inte flagga för kungis, starta inga egna majbål och sov länge imorron.

1 kommentar:

Sara sa...

halloj!
hoppas allt är bra!
har ny blogg nu, som ska försökas uppdateras oftare=)