lördag 12 april 2008

Lättköpt eller inte

Om två månader kommer familjen ner till Holland. Tre veckor senare är jag påväg hem, hem för gott. Innandess är det utställningar som ska besökas, mycket som ska städas, hundar som ska borstas och promenader som ska gås.

På måndag tuffar jag ner till Kastrup tillsammans med Payas och Gusten. Det ska bli kul att träffa holländarna igen. Idag offrade jag en värdefull sovmorgon och tog mig till stan för att köpa Jordgubbskräm till Kim (nej, de har inte nyponsoppa heller...mysko). Hittade även gåvor till både Gerard, Hennie och Elly. Mycket nöjd med mina inköp måste jag säga. Småländskt så det förslår. Eller ja, Elly ska få en Lasse Åberg målning. Svenskare blir det inte.
När jag blir rik ska jag bli stammis hos Cervera.


En hel del guldkorn har det blivit den här veckan. Gårdagens guldis var nog Bodybalance passet, så jäkla skönt.
Ikväll ska jag umgås och laga mat i Sandsbro, kommer bli kanon. Imorron bär det av till rötterna, självaste Skatelöv ska få sig ett besök. Min musikaliska och duktiga syster ska både sjunga och spela i kyrkan, sedan blir det kalas och fira av.

_____
Apropå ingenting.
Onsdag, Bromma Airport;
Passerar Citybanks monter och tänker av någon anledning Shit vad primitiv.
Försäljare tar chansen.
-HEJvillduvinnaenflygresa?
-Nej, jag har redan bokat min.
-Eh, ja men det här är en annan gång förstår du. Du tycker om att resa?
-Nej. (Helt ärligt, jag är astrött på just det. Kan någonuppfinna en fingerknäppsmaskin som förflyttar en sekundsnabbt)
-Men det här är jätte bra. Det krävs bara att du uppfyller tre kriterier. Du måste vara över 20, det antar jag att du är, och
-Nej.
(helt besviket) - Nähä....
He he he.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att resan ner gick bra! Kul med lite sällskap, kan jag tänka mig. Du är redan saknad =) Kram