onsdag 2 april 2008

"Allt är inte vad det verkar"

Idag tutade de på mig i en korsning när jag skulle svänga vänster och väntade på mötande trafik som skulle rakt fram. Jag blev upprörd och började automatiskt prata (och svära på) svenska fast jag var mitt inne i en historia jag berättade för Elly på engelska. Bevis nog på att 1. Engelskan är alldeles för fattig 2. Lite mer behärskelse i trafiken är på sin plats, tack (naturligtvis inte från min sida).

Och nej, jag har inte slutat att ta foton. Det är bara det att bloggen har tar fika-långa stunder på sig att ladda upp ett foto (samma size som innan, jo) och dessutom är det mycket som är samma motiv.

Idag har Elly och jag gått med Uniqe och schanuzer-Sahne (eller [Zahnne] med kort a) inne på Zuid köpcenter. Vi träffade Ellys bror och hans fru, helt nygifta endast några årgångar äldre än mig. Nu förstår jag varför de gifte sig så tidigt, haha.

Uniqe är väldigt duktig. Verkligen inte en smart hund (om man öppnar en dörr och lockar på en valp kommer valpen och blir jätte nyfiken, den här däremot springer åt motsatt håll) men vad kan man begära när hon är reggad som bouvier. Hon är faktiskt rumsren om man passar på henne och börjar så smått fatta att ordet Uniqe hör ihop med henne. Men ack så intetsägande det är att träna någon annans valp... Tänk själv, basen med rumsrenhet/inlärning av namn/inkallning/enkel miljö & soc träning som bilåkning och koppelgång...hur kul träning är det på en skala? Jag skulle säga 2½, roligare än att städa men inte mer. Det var med egen hund det. Gör samma sak för någon annans skull utan att få någon konkret betalning för det, jaa inte särskilt lattjo. Speciellt inte när det innebär att stiga upp och knalla ut en halvtimme tidigare varje dag eller hålla tillbaka irritation över att en försvarslös liten varelse är så otroligt korkad.
Men jag klagar inte, inte alls. Det var mer en beskrivelse över vad som är roligt och inte. På en skala.

Annars flyter det på som innan, alltihopa. Hennie har erbjudit sig (på ett sånt sätt att man inte tackar nej, ett nej som i så fall kommer kränka) att städa här när jag har åkt innan vi kommer tillbaka. Så nu måste jag städa lite innan, jag vet PRECIS hur tanterna som vi hjälpte i hemtjänsten, känner sig. Klart man måste städa undan och få bort det värsta, äckligt annars ju.
Ikväll åt vi den klassiska fläskkorven (ihu). På lördag ska jag äta hemma:-) Har jag nämnt att jag ska hem? Hem till Svergie. På fredag ska jag hem, hemhemhem...


Johns citat i Farväl Falkenberg är så klockrent. Så äkta. Svar till "Ah men det verkar ju så"...ha. Det ska jag svara nästa gång något verkar. Det värsta är att jag alltid är den som tycker att saker och ting verkar vara.
Undrar om de visade Falkenbergs baksidor i den filmen eller är staden så ful på riktigt? Å andra sidan är det ju västkusten...vad vet jag, mer än att jag har bara negativa känslor och upplevelser som är förknippade med hela kusten ovanför Halmstad. Paaaaarantes.


Kolla mina länkar Sevärt. En äkta hundblogg har tillkommit. Välskriven dessutom, härligt!

Inga kommentarer: