lördag 19 april 2008

Hejhej Monica

Nic sjunger för fulla muggar. Nostalgi!
Gusten och jag hörde Salem al Fakir när vi stod i kön till H&Ms provrum (så absurt). Annars spelar de Amy MacDoland flitigt.


Jag har funderat lite på våra psykologilektioner. Rose-Maries [Råusmariie] entoniga stämma kommer aldrig lämna mina trumhinnor. Däremot hade vi en bra lärobok som i varje fall jag gillade att läsa i. Enligt Maslows teori om behovshiereraki står fysologiska behov längst ner på trappan-mat och sömn. Mitt behov av att kontrollera mitt matintag är uppenbarligen hysteriskt stort eftersom den mängden tankar jag lägger på nämnda är farligt nära besatthet.
Dessutom saknar jag mitt täcke och min säng otroligt mycket.
Å andra sidan drömde jag att jag helt plötsligt hade rakt hår (hemska tanke). Det var jätte fint: tjockt och glansigt men alla runt mig var helt besvikna. En så pass ytlig dröm borde betyda att jag befinner mig lite högre upp på trappan. Likaså det faktum att jag faktiskt befinner mig där jag gör, antaligen på esteemd needs steget. För att bevisa saker för mig själv, eller något.
(fast det är helt normalt att vilja rota i sin egen kyl eller slagga på sin egen soffa utan att bli ifrågasatt. Det har min erfarenhet kommenterat, jag vet...lyxigt att ha en egen erfarenhet)

Orka ifrågasätta. Payas befinner sig i vilket fall på steg nummer två: säkerhet. Han pallar verkligen inte andra hundar. Iske fungerar jätte bra men ute på gatan eller i skogen flyger han i luften för minsta lilla.
Jaja, tiden läker alla sår sägs det. Så får han bara lite tid så...
Tänkte vi skulle dra till skogen efter kvällsmaten idag, kanske vi slipper möta alltförmånga idioter.

Föresten är det super vårigt här nu. Det blommar, slår ut och växer för fullt! Härligt. Går inte att låta bli att må bra.

Inga kommentarer: