fredag 25 april 2008

Lite dålig närvaro

Vädret:
Inget att klaga på. Fint, soligt, varmt, härligt. Kanske lite väl blåsigt om jag måste säga något negativt. Annars blir det inte bättre när det strålar om dagarna och regnar på nätterna.

Europas bästa glass van den Poel:
Lite utav en besvikelse. Självklart bra kvalité och mycket smak men med tanke på priset borde storleken vara större. Men visst...kvaliét går väl före kvantitet. Fast det går inte att få för mycket av det goda (Glassbaren vid hamnen i Simrishamn måste omnämnas, där pratar vi mycket för pengarna)

Serie:
Scrubs äger. JD, Elliot, Turk, Dr Cox, inte minst janitor och de andra har blivit mina vänner (moaha).

Super svenska:
Inte nog med att vi (läs: jag) planerar att ta ner både syster och kanske vän/ner till midsommar och fira med potatis, sill(!), snapsvisor, jordgubbstårta och allt som hör till. Jag har lyckats dra in Kim i det hela, visserligen räknas hon väl som lite svensk om man bott i Sverige, men finns det något svenskare än att försöka försvenska saker och ting?

Åkomma:
Hör och häpna, inget allvarligt. Ett och annat håll/kramp vid mina löparrundor i skogen och fruktansvärd obehaglig kramp i händerna (går inte att förklara känslan när man ser och känner fingrarna krampa) och fötterna så en viss saltbrist är nog inte helt otänkbar när högt blodtryck finns i huset och maten är relativt osaltad.

Lärdom:
Dagen kommer som den gör. Att göra det bästa av situationen är lika lätt att säga som det är svårt att följa. Men jag kan nog påstå att jag blivit bra mycket bättre på det.

Beslut:
Hemligt, men gjort är gjort. Vi får väl se hur framtiden ter sig...alltid lika spännande.



Nu ska jag ta mig till närmsta postaffär och köpa frimärken. Jag suger på att få iväg vykort i tid. VARFÖR måste jag vara så ordentlig och skriva datum? Hopplöst...

Inga kommentarer: