söndag 27 april 2008

Bitterljuva sol

Just nu är jag bitter för att jag är bitter. Först var jag bitter över att folket i Sverige solar, äter glass, umgås och unnar sig. Nu är jag bitter för att jag ens tänker tanken.
Doesn't make any sense... Jag har inget att klaga på: trevliga människor, extremt god mat(som den grillade satén med jordnötssås i middags, yummy), vackert väder, härliga hundar (nåja, de flesta), självständigt jobb. Ändå svårt att gå miste om saker och ting där hemma. Tålamodet är inte min bästa vän vilket gör det svårt att jobba med samma sak och göra samma grejer, möta samma människor etc.
När jag tänker efter har jag aldrig kommit överens med Tålamodet.


I middags var det maraton på gatan här utanför. Riktigt maraton med små svarta kenyaner, snabba som blixten. Det hejjades, klappades och tutades så lite oroligt blev det i flocken...
Och goschi vilket vackert väder! För att vara Holland är det utmärkt, klart att den klara luften och klarblå himmeln inte finns där...men väl sol bakom en disig himmel och varma vindar.

På onsdag är det helgdag här (för vissa, hrm) för det är drottningen (eller fd.)s födelsedag. Inte direkt valborg men jag kan ju låtsas. Koninginnedag, Queens day, som det så fint heter.
http://www.thehollandring.com/koninginnedag.shtml
Det fick bli Dagens Kultur det.

Inga kommentarer: