tisdag 29 april 2008

Frukost med den blå gubben

Jag har fått ett flertal mail med länken
http://www.blockcheckt.net/ från användare i min adressbok,
där man ska lämna ut sitt hotmailkonto, både användarnamn och lösenord, och i gengäld få veta vilka som blockerat/raderat en. Det kan väl vara intressant ur en aspekt.

Men att få reda på det med hjälp av "gratis msn servis" är nog inget jag föredrar.
Är det någon som har provat?

Hur det den ut? Hade varit rätt spännande att få veta hur man tar hjälp av en servis för att kolla upp ovanstående.

Oja, det kanske ska vara sevice? Hm..

4 kommentarer:

maja sa...

Jag har med fått det där. Och jag konstaterade ganska fort att det verkar j*vligt oseriöst och oproffesionellt. Inget för mig, så dum är jag inte ;-)
Men jag undrar oxå hur det är...

Kram

Anonym sa...

Har du gått in på länken så angrips du av 8 säkerhetsattacker. Lyckas dessa så är du infekterad av virus. Om du är infekterad så börjar du också skicka ut samma typ av mail till alla i din kontaktlista. Jag råder dig att varna alla du känner om att de ej skall gå in på sidan. Sök gärna igenom datorn efter virus och var försiktig med kortköp och bankäreenden.

Fråga alltid personen du får länkar av om de själva har skickat den. Samma med bifogade filer. Om alla var mer misstänksamma mot det vi får via mailen så skulle 85% av alla datavirus dö ut.

Vill du har mera information om säkerhetsluckor och om denna bedrägerisida så kan jag nås på henrik.orjes@gmail.com

MVH
Henrik

Anonym sa...

Det är väl inte så lysande att lämna ut sitt användarnamn och lösenord till Hotmail. De kan gå in och läsa din mail och skicka meddelandet vidare till ännu fler från ditt adressbok.

Anonym sa...

Jag har oxå fått liknande mail och det var ju inte utan att jag först rodnade eftersom personen jag fick det senaste av är en som jag självblockerat på MSN... Hur som helst så är det nog inget medvetet utskick från henne utan bara ett i mängden av virus :(