söndag 1 juni 2008

Makeover såhär en söndag

Varsågod Jenny. Klipper man ner sin beardis kan man få låna min fullpälsade, nyborstade. Fin va?
Arbetet utfördes visserligen under gårdagen. Det gick förvånansvärt smärtfritt även om det var lite väl många täckhår som rök. Det är jobbigt att inte kunna göra iordning hunden inför utställning! Allt tar så mycket längre tid efteråt.



Han är underbart söt och gullig att jobba med. Vågar väl inget annat...he he.
Idag står bad på schemat. Allt för att inte lukta kiss-skunk på onsdag.
Jag hoppas verkligen att schapparna får behålla sin naturlig- och orördhet på utställningarna. Vill man ha en borstad en kan man, som det går att se på bilderna, lika gärna köpa en beardis, lahsa, PON(här nere borstar dem pon:arna för fullt) eller tib.terrier. Finns massor att välja mellan...men låt schapparna vara, de är så mycket finare och mer hälsosamma om man låter pälsen vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla Laye! En liten sötnöt är vad han är! Haha, han ser mer ut som en beardis än, Hannah, ingen tvekan om saken. Men jag gillar hennes längd på päls nu, jag kom till och med på mig själv igår med att tänka "jaa, hon är finare nu". Jag håller den inte nerklippdkort, utan snarare år 1960-beardis- kort. Du hade gillat hennes päls nu. Hon har liksom päls, men inte sådär överpälsat, ska försöka fixa en bild på henne:)

Sofia sa...

nämen älsklingsLayye!
håller med, låt deras päls vara, men bada gärna bort kiss-o-bajs. pommac e också rätt äcklig.....