lördag 7 juni 2008

Doi Holland.

Ute åskar det.
Sofia ligger i överslafen frågar efter en pincett att dra ut ett hårstrå på sin mage.
Payas ligger vid dörren och väntar på något.
Resten av familjen ligger förhoppningsvis i sina sängar uppe på vindsvåningen.
Jag laddar in musik på ipoden inför morgondagens bilresa samtidigt som jag funderar på hur allt ska få plats i bilen.


Våra dagar i Holland har varit helt fantastiska. I onsdagsmorse var några gubbar i Gerards trädgård och grävde. Efter det fungerade varken telefon eller internet. I onsdagskväll anlände familjen och Payas blev lycklig. I torsdags var det fint väder och jag hade en kanonfödelsedag, som först firades i Enschede stad och senare med grillkväll tillsammans med människorna jag lärt känna här nere. I fredags åkte vi båt i soliga Amsterdam. Idag har vi varit i Giethorn och ikväll har alla ätit sig övermätta på stadens Kina resturang.

Nu fungerar internet igen.
Vi har tagit massor med bilder och jag kommer med all säkerhet att beskriva dag för dag mer utförligt med både bilder och text.


Imorgon åker vi hem.

Varesig jag vill eller inte kommer Holland ha en speciell plats i mitt hjärta.


Hej då Holland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ SVERIGE!:D

Sofia sa...

Men hallå! mitt maghår var hemligt!