måndag 2 juni 2008

delirious Can you hear us

Det är ofint att använda ord som slavgöra och negerjobb. Jag ger er härmed en synonym: kennelarbete.
Men jag måste säga att jag är vid gott mod. För det är inte något upplyftande arbete att städa kenneln för hundradetusende gången på en vecka och få luktsinnet bortfrät av för mycket klor i såpvattnet (jag gillar klor) och känna stressen flåsande i nacken. Hundar som ska badas och torkas, egen hund som måste rastas, kaffe som ska drickas och valpar ha mat. Jag har aldrig varit med om något liknande när jag bytte sågspån hos valparna, jag måste varit extremt duktig på att hålla rent där (från bajs vilket gör att man fyller på med nytt spån ovanpå om det ser rent ut alltså kiss längst ner, hästfolket vet vad jag pratar om) för de ångorna av ammoniak som steg upp i mitt ansikte var enorma. Efter ett helt år på ålderdomshem och kennel kan jag lova att man lär sig stänga av näsan utan att ens fundera på det. Men det här kändes till och med i munnen.
Framåt femtiden, när jag fortfarande hade jobb kvar, låste sig en muskel på baksidan av låret så då satte jag mig och tittade på Niklas istället. Han gjorde j ä t t e god jordubb-passionfrukt dessert med botten av hasselnötter och havregryn gratinerad med zabaionesås och att inte förglömma maten han lagade. Om Jaime Oliver tackar nej till att bo med mig kan Niklas få göra det istället. Leila kan få komma runt jul o baka godis, hon gör för feta grejer för att det ska vara bra att äta alltid.

Eftersom jag tillbringat en stor del av denna dag inomhus har jag även utsatts för en av de många kommersiella radiokanalerna. Holländarna gillar techno, mycket techno. Att de diggar Basshunter är ingen nyhet och David Guetta spelas två gånger i timmen. Om jag får tro rätt har det blivit lite värre sen i början av året...det värsta är att jag börjar vänja mig. Det jag för ett tag sedan kunde bli hysterisk på hör jag knappt längre.

Nu ska jag ta igen mig innan det är dags att jobba igen. Det blir en tidig kväll idag för imorron bitti ska jag lura hundarna genom att ställa tyst alarm under kudden och kliva upp tiiiiidigt och ta ut dem. Tanken är att de ska bli överraskade och inte kissa/bajsa inne. Klarar vi det imorron så var idag sista gången jag städade kenneln...for ever.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHA....."Det är ofint att använda ord som slavgöra och negerjobb. Jag ger er härmed en synonym: kennelarbete."....HAHAHAHA...jag dööööör....sant så sant.