tisdag 17 juni 2008

Massor av bilder

De flesta foton går att förstora, andra inte av naturliga skäl(som man får räkna ut själv).
Födelsedag, stadsvandring och barcbecueën
Japp, ja må hon leva bidde det.
Födelsedagsfrukost med värsta goda bullarna som köpt som degklumpar i konservburkar och gräddas i ugnen, mums med holländsk gammal ost på.
Presentöppning. Det här fina förklädet från Paula. För de nyfikna kan jag berätta att 20årsdagen inbringat (förutom förklädet) duschset från Dove från Gerard & Hennie, små söta flaskor med likör från Kim och Gert, avskedsträsko från Elly, ännu mer duschgrejs från Eric & Claudia, Svensk Dam Tidning-tidningar från far som tyckte att jag måste uppdatera mig, ett Pilgrim armband från Bramstorpsborna och vid hemkomsten väntade en liten mini-Layye i form av canvasduk från mammsen, peppar&salt kvarnar från syster, Anders Petter knivar och magnetupphängare från mormor&morfar och bidrag från mina snälla släktingar som jag ännu inte hunnit tacka.
Efter frukost hade vi rundvandring på kenneln.

Och massor av fotografering, Porsche såklart.


Påväg till stan till fots.


Subway-lunch.


Överlycklig för Van den Poel-födelsedagsglass! Värsta mastodontglassarna, kalasgott verkligen. Men efter det här besöket konstaterade jag att hädanefter tar jag alltid samma som min bordsgranne, no more beslutsångest...ever.
Bildtext överflödigt.


På torget i Enschede. Skriker inte alls "Vi är turister!" om fotot.
Tillbaka på kenneln och Hennie förbereder för kvällens grillning. Lite mer presentöppning.
Gerard grillar sin berömda saté
Nånstans på vägen till att bli lite mätta.

Kim och Victoria, saknar henne!

Amsterdam
De flesta bilder är tagna från "kanalbussen"

Kanonfin stad. En av de finaste jag besökt hitills i mitt liv.

Anne Franks hus. Värsta långa kön utanför...tack och lov för att vi inte planerat att gå dit.
Kyrkan som Anne Frank nämner. Hiskeligt högt kökton.
Riksmuseet

Posing, yeah

Paninilunch, gott!

De sju torn-provincerna...eller något...var lite svårt att höra högtalarguiden i båten.

Snabbinhandling av glass vid ett stopp.

Tillbaka på Amsterdam centralstation för att ta tåget till Diemen och bilen som parkerat gratis hela dagen.

Giethoorn och snygging
Rut som hjälpte oss både hit och dit, här och där.

Giethoorn
Påhoppande båtuthyraren som Sofia snabbt satte i facket snygg.


Payas föredrog båtarna i Amsterdam, de var lite mer komfortabla tyckte han.


Giethoorn
Resturang ute på "sjön"

Båten tillbakalämnad till en annan snygging. Tror att man ska åka till de mer nordliga delarna av landet för att hitta dem.

Mr. Hu fick sig ett besök


Vet inte om Oskar försöker få maten att rinna ut igen. Visserligen har den nog redan hunnit längre med tanke på hans utseende, måste ha en otrolig ämnesomsättning.

Back to Sweden

Här höll jag på att dö. Luften dallrade av avgaser och de typ 30 graderna... Vi var askissiga.


Inte alls slitna, näe då.

Inga kommentarer: