onsdag 6 augusti 2008

Klart slut

Jobbade och bodde i Holland ett halvår av mitt liv, från januari till juni 2008, för att hjälpa till på kennel van de Vanenblikhoeve. För att kontakta mig, se www.kennelbriedoes.nl.
___________________________



Från att spida en massa blogginlägg varje vecka till att bli helt tyst, har jag nu återfått lusten att skriva sarkastiskt ironiska saker. Eller istället för att plåga mina nära medmänniskor med tvärtomspråket bestämde jag mig för att påbörja en bloggis (igen). En annan anledning är att livet har hunnit ifatt mig och jag har för första gången sedan jag flyttade till Holland för 7 månader sedan, kunnat packa upp min necessär och lägga undan väskor för att slippa packa igen på flera veckor.

http://rosell-v.blogspot.com/ kommer att få vara min ultimata resblogg som jag kan hänvisa till om någon vill veta mer. Den finns faktiskt även i pappersform tack vare snälla päron som aktivt printat ut alla mina inlägg.

Sedan hemkomsten i början av juni har jag hunnit med alldeles för mycket. Studenter, ett oslagbart trevligt midsommarfirande på underbara Österlen, World Dog Show i Sthlm, utställning i Danmark, jobb på marknader, släktträff, läger för klubbens yngre förmågor och idag packade jag upp det sista från helgens rasspecial och Clubweekend i Vårgårda.

Jag saknar Holland; människorna, djuren och livet men känner att jag har gjort mitt där. Det är en erfarenhet jag absolut inte vill vara utan och jag har lärt mig massor om en kultur som skiljer sig mer från den jag är van vid, än vad jag trodde.

Nu är framtiden mycket oviss.
Vad som händer och sker(plus en massa annat) går till viss del att läsa på den nya bloggen som hittas under Visa hela min profil.


Livet är till för att levas. Frågan är hur man själv lever det bäst...

Inga kommentarer: