tisdag 3 juni 2008

Slutet är nära

Idag har varit en gaaalen dag. Jag har apont i höft-skink-ryggen vilket sprider sig ner i benet när jag går. Alltså har dagen endast bestått av de allra nödvändigaste promenaderna. Lyckligtvis dök student-Maartin upp så han kunde gå med Porsche idag. Och städa kenneln på morgonen och städa färdigt i taket och ta ut valparna och fylla på mat och ...he he he. Passa på att köra med folk när man kan.
Själv har jag tillbringat dagen med att evighetsborsta Porsche, sopa golvet, utfodra, skriva verksamhetsberättelse och underhålla Kim. Städat och plockat bland alla grejer har jag också gjort...men det är ett projekt som hela tiden skjuts på framtiden. Framtiden är imorron för det är sista chansen innan det börjar brinna i knutarna.


Det ser ut som att planen håller so far. Kanske det blir en tur till Lutterzand (hemmasnickrad stavning) på lördag om Kim har tid. För att äta chokladglass med chokladsås, chokladgrädde och choklad.
Gäller att passa på innan det 'hårda' livet börjar på måndag.

Självklart bli det uppdateringar om hur sightsingen och hela resan fortlöper. Det ska bli oehört kul att se min bror i civiliserat sammanhang igen. Och min arma far bland hundfolk. Det ska bli ett nöje att shoppa med syster och självklart ska det bli roligt att se mammsen igen.
Men jag vill understryka att det känns väldigt konstigt alltihopa.
Konstigt på ett konstigt sätt.

Idag har jag skrattat gott åt Sofias blogg (intern eller bara dålig humor?) och kommentarerna jag fått. Lovar att jag ska sjunga Who let the dogs out på kenneln och när vi kommer till Puttgarden ska jag tralla birthday-sip-barcadi-ngt vilket melodi det nu kan vara.

Inga kommentarer: