söndag 2 december 2007

information


För att ge den här resbloggen lite mer att stå på...:


I början av januari nästa år kommer jag att åka till Enschede, Holland för att vara kennelhjälp hos kennel Vanenblikhoeve. Enschede [Änschede] är en stad/kommun i Nederländerna med ca 150 000 invånare och ligger vid tyska gränsen.

Kenneln har uppfödning av bouvier de flandres, schanuzer och dvärg schnauzer. Bouvier är en ras som jag tycker mycket om (påminner till viss del om vår egen ras briard), schanuzrarna har jag ingen direkt relation till men däremot är dvärg schnauzer den rasen jag visat flest individer av på utställning(kan inte säga hur många men jag är uppe i över 20 st st)!
Det passar utmärkt med en klippras och en trimras eftersom jag vill lära mig både och ordentligt.


Jag beräknar att vara borta i minst 6 månader, därefter måste jag se hur läget ser ut.
Med andra ord kommer våren att tillbringas någon helt annanstans än i Sverige!
Jag kommer (självklart) att komma hem på besök, bland annat för att vara med på lite möten och annat nödvändigt.


Min förhoppning är att även få se och träffa min egen ras schapendoes när jag är borta, eftersom detta är deras hemland. Beroende på förutsättningarna kanske jag har något med mig hem, vem vet...



Just nu ser jag verkligen fram mot resan, det är något jag valt helt själv och det känns väldigt otvunget eftersom det fortfarande är jag som bestämmer.
Jag kommer efterhand uppdatera med mina förväntningar/förmoppningar/mål, bakgrund och planering.

Inga kommentarer: