torsdag 6 december 2007

anledningen

Så varför väljer man att åka till Holland? T ex borde Australien dra liiite mer...ja, kanske det men jag tyckte att Nederländerna var ett bra ställe att börja på.

För tillfället vet jag inte vad jag har tänkt att syssla med när jag blir stor...så varför inte resa och införskaffa lite fler meriter på CV:n?
Dessutom behöver engelskan tränas upp rejält. Att börja i ett icke-engelsk språkigt land kanske är dumt, å ena sidan lär jag mig förhoppningsvis att våga använda språket.

Att det blev just Holland är faktiskt en slump. Jag behövde kontakter att åka till och genom bekanta kom jag i kontakt med den här kenneln.
En självklar grej sedan jag började med hundar och handling i synnerhet var att jag skulle åka utomlands och visa hundar. Just nu känner jag faktiskt inte att det är tvunget att få visa hundar, mer själva åkandet, träffa nya människor och se nya platser. Men visst är det en bonus...
Jag kan se många fördelar med landet, förutom att det är lagom långt hem, ligger i Europa och inte skiljer sig så särskilt mycket från Sverige så är det faktiskt schapendoesarnas hemland. Det innebär att jag kan få se fler individer och lära mig mer.

Därav valet av land och valet att resa överhuvudtaget:-)

Inga kommentarer: